Braşovul a devenit mai vizibil pentru turiştii străini, după ce Primăria a reuşit să finalizeze proiectul „Braşovul-Centrul Turismului Românesc", care a inclus tipărirea unor materiale promoţionale.
Proiectul are o valoarea totală de peste 990.000 de lei, fiind finanţat de Ministerul Dezvoltării şi Turismului prin Programul Operaţional Regional Regio, edilii contribuind doar cu 2.300 de lei. În total, au fost tipărite 60.000 de pliante, 20.000 de broşuri, atât în limba română, cât şi în engelză, franceză, germană sau chiar şi japoneză, dar au fost înregistrate şi 5.000 de dvd-uri cu clipuri de prezentare ale simbolurilor Braşovului. Toate acestea sunt momentan distribuite prin cele trei centre de informare turistică, de la Gară, din Parcul Central şi din Piaţa Sfatului. „Toate informaţiile prezentate în aceste broşuri sunt corecte din punct de vedere istoric, fiindcă turiştii trebuie să beneficieze de o informare corectă", a explicat Cecilia Doiciu şefa Direcţiei Relaţii Externe, Cultură şi Evenimente, din Primăria Braşov.
Două noi centre de informare
Autorităţile au mai tipărit şi 2.000 de albume cu Braşovul în imagini, dar aceste vor fi distribuite exclusiv la târgurile de turism, la care Primăria va participa pentru a atrage cât mai mulţi turişti.
Totodată, pentru anul viitor, edilii au în plan deschiderea a două noi centre de informare turistică, unul în Poiana Braşov, unde la ora actuală nu mai există aşa ceva, iar altul în oraş. „Acum nu sunt strict centre de informare turistică, ci avem încheiate parteneriate cu agenţi economici sau cu Consiliul Judeţean, în primul rând, din cauza lipsei personalului, fiindcă nu am putut face angajări. Noile centre vor fi făcute tot cu fonduri de la Ministerul Turismului, care va atesta persoane în acest sens", a explicat Cecilia Doiciu.