Făcute din dorinţa de a ieşi în evidenţă sau de a aduce un omagiu, tatuajele au devenit o modă a celor care îşi doresc să pară nonconformişti .
Tot mai mulţi români trec pragul saloanelor de tatuaj în ultimii ani. Motivele sunt la fel de variate ca şi clienţii: adolescenţii vor să iasă în evidenţă, tinerii să-şi arate dragostea, cei mai „copţi" să schimbe ceva la ei şi lista ar putea continua. În plus, emisiuni ca „Miami Ink" sau „L.A. Ink", ce au ca temă arta tatuajului şi care se difuzează şi în România de câţiva ani, le-au dat curaj multora să facă acest pas. În alte cazuri, influenţa a venit de la vedetele internaţionale, multe dintre ele având nu unul, ci cel puţin trei-patru tatuaje. Este cazul Angelinei Jolie, al cântăreţei Pink, al lui Robbie Williams sau al fotbalistului David Beckham.
„Numărul clienţilor a crescut mai ales în ultimii doi ani. Am observat că românii văd acum tatuajele ca pe o artă corporală, nu ca pe un limbaj de puşcărie, ca pe vremea lui Ceauşescu", ne spune Pierre Hilal, unul dintre artiştii tatuatori consacraţi din România, care lucrează la salonul Pio Tattoo din Bucureşti.
Ieşire din rutină
Unii se tatuează pentru că vor să se alinieze la moda grupului din care fac parte, iar un exemplu în acest sens ar fi rockerii (sigur, unii dintre ei, pentru că nu toţi se tatuează). Este ceea ce psihologii numesc sentimentul apartenenţei la grup. „Prin intermediul tatuajelor, aceste persoane se identifică mai uşor cu ceilalţi, cu cei cu care se simt bine", explică psihoterapeutul Lena Rusti.
Alteori, oamenii îşi fac tatuaje pentru că în acest mod cred că se vor simţi mai bine cu ei înşişi. „Vorbim în aceste cazuri de un sentiment de inferioritate care este decompensat într-un astfel de comportament, din păcate superficial, care nu va rezolva problema persoanei în cauză. Ca dovadă stă faptul că foarte mul