Deoarece subiectul mult discutat in timpul campaniei electorale ramane cel referitor la regiile autonome, nici candidatul Partidului National Roman pentru functia de primar al municipiului Iasi, Costel Bejenariu, nu a facut exceptie de la regula. Diagnoza facuta de reprezentantul PNR a scos in evidenta punctele slabe ale Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC). "Stadiul avansat de uzura al parcului de transport, din care 165 de unitati au norma de functionare indeplinita, obliga la cheltuieli materiale si umane mari. Costul mentinerii acestuia in functionare este foarte mare, intrucat orasul nostru este defavorizat ca relief, transportul facandu-se in proportie de 80% pe trasee in panta. Calea de rulare pentru tramvaie are tronsoane diferite ca realizare tehnica, fapt care creaza mari disfunctionalitati in circulatia curenta a vehiculelor", a declarat Bejenariu. S-a mai spus ca, pana in acest moment, s-a realizat modernizarea doar a 9,5 km cale rulare tramvai si 4,3 km linie troleibuz, ceea ce reprezinta 9% si respectiv 2,6% din devizul total de lucrari. De asemenea, datoriile la sfarsitul anului 1999 se ridicau la 12 miliarde de lei. Mai mult, achizitionarea autobuzelor second-hand, desi la prima vedere pare o afacere rentabila, presupune, totusi, mari cheltuieli la capitolul manopera si cumpararea pieselor de schimb. La fel, cumpararea unor autobuze noi implica o cheltuiala consistenta, care se va regasi in pretul biletului. In urma acestor constatari, Bejenariu a considerat ca "RATC ia cu ambele maini de la cetatean" si, drept urmare, nu este oportuna achizitionarea de mijloace de transport, cu atat mai mult cu cat, de fiecare data cand s-a procedat asa, pretul biletului a crescut in mod considerabil.
Opinia candidatului PNR este ca regia ar trebui sa se indrepte spre o analiza interna, pentru ca nu s-a facut nimic in ceea ce priveste reorganizare