"Cazul Hahaianu a schimbat imaginea romanilor in Italia". Ambasadorul Romaniei in Italia, Razvan Rusu, si parlamentarul italian Luca Volonte descriu, pentru EVZ, cum sunt priviti astazi romanii in Peninsula. Intre discutiile despre munca, infractiuni si pericolul pierderii limbii romane, laitmotivul imaginii, o veche "poveste" care inca ii mai bantuie pe romanii din Italia, apare in programul oricarei intalniri a diaspora. Parlamentarul italian Luca Volonte, liderul grupului Popular din Adunarea Parlamentara a Consiliului Europei, spune, intr-un interviu pentru EVZ (acordat sambata, la Venetia, la conferinta "Sanse egale pentru o Europa unita", organizata de Asociatia Social-Culturala Romano- Italiana "Europa", Departamentul pentru Romanii de Pretutindeni si Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanistica), ca romanii au inceput sa conteze pentru politicienii italieni, scrie EVZ.
Cum a mancat generatia fast-food 2 miliarde de euro. Romanii mananca hamburgeri, saorme, falafel si kebab in valoare de 2 miliarde de euro pe an, in timp ce "efortul" de a arde caloriile depuse ii costa doar 270-300 milioane de euro. Romanii cheltuie anual in jur de 2 miliarde de euro pe produse de tip fast-food, potrivit estimarilor pietei, din care numai saormele ocupa 10% din totalul vanzarilor. Pofta de hamburgeri, cartofi prajiti, saorme, falafel si kebab a romanilor nu este insa dublata si de dorinta de a arde caloriile acumulate. Intr-un an, iubitorii de sport din Romania platesc cam 270-300 de milioane de euro pe abonamentele in salile de fitness, respectiv 25-30 de euro pe luna, in medie, conform calculelor realizate de Ziarul Financiar. Tradus in produse fast-food, de exemplu, un abonament lunar la sala costa cat 50 de hamburgeri de 2,5 lei si cat 13 saorme de 10 lei. Cu alte cuvinte, pe piata fast-foodului se cheltuie anual sume de 15 ori mai mari comparativ cu spor