Indienii de la Tata Motors erau siguri ca Nano, masinuta de 2.500 de dolari, va revolutiona parcul auto si ii va convinge pe multi proprietari de scuter sa treaca la un mijloc de circulatie mult mai sigur si mai incapator. Lucrurile stau insa rau, iar in noiembrie vanzarile Nano au scazut cu 85%, astfel ca in toata tara abia s-au gasit 500 de clienti. Problemele tehnice aparute, marketing-ul ineficient, recentele scumpiri ale Nano dar si greutatea cu care oamenii obtin finantare sunt cateva dintre motivele care au dus la situatia actuala.
Se pare ca cea mai ieftina masina din lume este scumpa pentru foarte multa lume. Intr-o tara unde cei mai multi castiga sub 200 de dolari/luna, o masina de 3.000 - 3.500 dolari (in versiunea cu mai multe dotari) este greu de cumparat si de intretinut. In plus, Tata a anuntat un consum de 5 litri/100 km pentru masina cu motor de 33 CP, lucru care duce la costuri mari cu benzina daca ne gandim ca in condusul de zi cu zi masinuta e mult mai "gurmanda".
In plus, drumurile sunt proaste, iar cei care stau in imensele mahalale din India nu au unde sa-si lase masina in siguranta, daca totusi ar cumpara-o. Nano a mers prost si din cauza scandalului legat de presupuse probleme tehnice la instalatia electrica. Dupa ce mai multe masini au luat foc pe sosele, presa a scris mult, iar imaginea Nano a avut de suferit. Compania neaga faptul ca vanzarile ar fi afectate in vreun fel de scandalul incendiilor si spune ca de vina ar fi greutatea cu care oamenii primesc finantare, dar si marketing-ul ineficient facut de producator.
Astfel, intr-o tara dominata de scutere, foarte putini indraznesc sa spere ca pot fi proprietari de masina, chiar daca e vorba de una ieftina. Cei mai multi nu au fost vreodata intr-un showroom auto si inca exista perceptia ca Nano e o masina care iti este livrata la multe luni din momentul com