Posibila eliminare a unor taxe percepute de hipermarketuri pentru produsele alimentare ar putea avea ca efect scumpirea mărfurilor din alte categorii. Doar aşa retailerii şi-ar conserva profiturile. Consiliul Concurenţei a propus, săptămâna trecută, eliminarea unor taxe din retail, precum cea pentru acoperirea cheltuielilor de extindere şi a celei percepute pentru acoperirea riscului de a nu vinde produsele. Însă, recomandarea vizează doar comercializarea produselor alimentare,
Posibila eliminare a unor taxe percepute de hipermarketuri pentru produsele alimentare ar putea avea ca efect scumpirea mărfurilor din alte categorii. Doar aşa retailerii şi-ar conserva profiturile.
Consiliul Concurenţei a propus, săptămâna trecută, eliminarea unor taxe din retail, precum cea pentru acoperirea cheltuielilor de extindere şi a celei percepute pentru acoperirea riscului de a nu vinde produsele. Însă, recomandarea vizează doar comercializarea produselor alimentare, fără să se facă vreo referire la celelalte tipuri de produse. Anunţul Consiliului Concurenţei vine cu numai câteva zile după ce Legea privind comercializarea produselor alimentare a fost trimisă spre promulgare, ea interzicând aceleaşi tipuri de taxe. Însă marii retaileri percep aceleaşi taxe şi în relaţia cu ceilalţi furnizori, ele regăsindu-se, de pildă, şi în preţul laptopului sau al şamponului cumpărat dintr-un hipermarket. De ce reprezintă aceste taxe o problemă numai pentru comerţul alimentar? „Pentru că este, într-adevăr, dificil pentru producătorii autohtoni să se listeze într-un hipermarket. În plus, este o piaţă dominată de producătorii locali, care nu au aceeaşi forţă de negociere ca a producătorilor de nonalimentare, în mare parte corporaţii multinaţionale“, spune reprezentantul unei companii din domeniu. De aceea, în unele cazuri, relaţiile comerciale dintre aceşti parteneri se negociază