Odata cu sosirea si instalarea zapezii în toata tara, soferii au început sa fie foarte interesati de anvelopele de iarna. Contrar credintei populare care ghideaza atât conducatorii auto, cât si pe cei care ne conduc, exista numeroase diferente între anvelopele de iarna si anvelopele de vara. Pe lânga aceste diferente, site-ul www.automarket.ro aduce o serie de precizari legate de sezonul rece, sustinute de statistici.
În timpul iernii, soferii sunt de cinci ori mai predispusi la derapaje în conditii de zapada sau gheata decât în conditii de asfalt uscat. Numarul accidentelor în perioada rece creste cu 267% în conditii de asfalt umed combinat cu temperaturi scazute. Statisticile spun ca 31% din respondenti au avut o experienta deosebit de neplacuta în decursul iernii. De asemenea, 60% dintre soferi se tem de conditiile de iarna si nu sunt la fel de siguri ca în cazul asfaltului uscat. Desi 36% dintre respondenti au fost blocati la un moment dat în zapada, 65% dintre soferi prefera sa cheltuie cât mai putin pentru a-si pregati masina pentru iarna.
1. Anvelopele de iarna au un tipar specific al suprafetei de rulare care le confera capacitatea de a obtine aderenta în conditii de zapada si gheata. Gratie acestor forme, anvelopele de iarna arunca zapada în afara si isi pastreaza suprafata curata pe întreaga adâncime a santurilor.
2. Compusii de cauciuc utilizati la anvelopele de iarna sunt mai moi, lucru care le permite pastrarea flexibilitatii în conditii de temperatura extrem de scazuta. Astfel, anvelopa se muleaza pe suprafata drumului.
3. Constructia anvelopelor de iarna este mai rezistenta pentru a suporta operatiunile numeroase de montare si demontare din sezonul rece. Costul acestora este cu 5-15% mai mare decât al unui set de anvelope normale, producatorii justificand acest lucru prin cantitatea suplimentara de cauciuc necesara pe