Un brand nu se naşte la comanda ministrului şi nu se scoate din poşetă precum o pudrieră.
Oprostie pe care ministrul Elena Udrea o promovează cu tenacitate este aşa-numitul brand al turismului românesc. În urmă cu o lună, ea a repetat prostia: „Avem un brand turistic nou, foarte cunoscut, un element care vine în atragerea turiştilor către ţara noastră".
Nu avem niciun brand turistic! Avem doar un slogan, un logo, un semn grafic, adică o „frunză" care, în urmă cu şase luni, când a fost „vânturată" ca o realizare originală, a stârnit un imens scandal. S-a dovedit că frunza nu este o creaţie originală, ci a fost cumpărată dintr-o bază de imagini. Recent, la toate aceste elemente de identitate s-au adăugat şi trei spoturi de promovare a României ca destinaţie turistică, ce vor fi difuzate pe CNN, Euronews şi Eurosport. Atât avem, nişte elemente grafice şi nişte reclame. Nici urmă de brand! Un brand nu se naşte la comanda ministrului, nu se face din vorbe şi nu se scoate din poşetă precum o pudrieră. Un brand nu este subiectul unor raportări triumfaliste şi mincinoase, de genul „avem un brand nou, foarte cunoscut". Cum adică „nou"? Elena Udrea confundă brandul turistic cu o pereche de pantofi. Cum adică „foarte cunoscut"? Are Elena Udrea la dispoziţie o cercetare la nivel internaţional din care să reiasă că străinii cunosc, au auzit sau chiar au cumpărat masiv pachete turistice în „Grădina din Carpaţi"? Mă îndoiesc.
Un brand se construieşte în minţile oamenilor. Se creează în timp, după ce produsul sau serviciul respectiv a fost cumpărat, încercat, şi când promisiunile acestuia au fost onorate şi satisfăcute. Brandul are drept temelie ataşamentul cumpărătorilor faţă de produs. Brandul este o percepţie înşurubată în sufletele consumatorilor. Teorie? Metafore? Vorbe goale? Nu! Brandul (repet!) se naşte în minţile oamenilor. Acolo trăieşte sau mo