Cand vine vorba de Apple, se pare ca banii pot cadea din cer. Nu numai ca aceasta companie a reusit sa faca bani din iPod-urile si iPhone-urile pe care le-a lansat pe piata, insa succesul pe care l-au avut acestea au determinat si companiile producatoare de accesorii create in speta pentru dispozitivele de la Apple sa aiba de castigat.
“In Statele Unite, piata accesoriilor pentru iPod-uri si iPhone-uri este cu siguranta excesiva, intrucat a obtinut aproximativ 2 miliarde de dolari anual. Cel putin, asta s-a intamplat la sfarsitul lui 2007. Ceea ce incearca Apple sa faca este sa creeze un intreg ecosistem in jurul iPod-urilor si iPhone-urilor sale”, a declarat Stephen Baker, vicepresedinte al grupului de analiza NDP.
In anul 1995, cand s-a fondat compania Contour Design, afacerile acesteia se bazau in special pe crearea de mouse-uri pentru computere. Astazi, in schimb, 70% din business-urile companiei sunt dedicate accesoriilor aferente produselor care au adus popularitate companiei Apple. Contour Design realiza, initial, carcase pentru iPod-uri si iPhone-uri, insa, in momentul de fata, a inceput sa creeze si echipamente Bluetooth si casti pentru smartphone-ul celor de la Apple.
“Acest lucru ne ofera oportunitatea de a creste odata cu succesul pe care il reporteaza iPod-urile sau iPhone-urile”, afirma Mike Jackle, director de dezvoltare Contour. Din 2001 si pana in prezent, compania a postat rezultate uimitoare in vanzari – crestere de pana la 20.000% - datorita producerii carcaselor utilizate la crearea iPod-urilor si telefoanelor inteligente marca Apple.
Un alt caz este cel al companiei Griffin Technology, care a beneficiat pe masura de efectul pe care l-a avut Apple in intreaga lume. Compania a inceput prin crearea de accesorii pentru computerele Apple si, de atunci, a evoluat odata cu acest gigant.
“Am crescut (de la doi oameni