Meşterii pietrari din Simeria, proprietari ai unor mici afaceri dependente de "vadul" comercial de pe DN 7, se tem că în câteva luni de la deschiderea traficului pe tronsonul de autostradă Deva – Orăştie vor fi nevoiţi ori să se reorienteze rapid, ori să închidă. Sursa: Remus Suciu
1 /.
Numărul potenţialilor clienţi care trec pe şoseaua naţională se diminuează, mulţi preferând să folosească cei 32,5 kilometri de autostradă pe care-i au acum la dispoziţie, între Deva şi Orăştie.
Nu cunosc cauza
Pietrarii reclamă o diminuare semnificativă a vânzărilor dar nu ştiu dacă să o pună pe seama scăderii de cumpărare a românilor, în general, sau să dea vina pe traficul cu valori mai reduse de pe DN 7. Localnicii spun că drumul naţional este încă circulat la ei în oraş şi pentru că mulţi şoferi nu ştiu de existenţa by-pass-ului Deva – Orăştie şi, din obişnuinţă, folosesc ruta pe care o cunosc.
Unii proprietari ai micilor ateliere de pe marginea drumului în care se prelucrează marmura şi granitul, produsele rezultate cel mai adesea fiind monumentele funerare, spun că apariţia autostrăzii se resimte deja negativ şi în vânzările lor: "În lunile de vară vânzările scad, ca un fenomen obişnuit, însă vânzările noastre nu se compară cu cele de anul trecut, de pe vremea asta", spune Camelia Păcurar. Roman Petresc, colegul ei de breaslă, este de altă părere: apariţia autostrăzii ar putea avantaja pietrarii. "Înainte, când drumul era foarte aglomerat, nu puteau clienţii să oprească aici şi să vadă marfa. Acum e cu totul altceva", explică bărbatul.
Îşi dau verdictul în septembrie
Tot pe DN 7 îşi are atelierul şi Cornel Corne, un pietrar cu aproape 20 de ani vechime. Acesta spune că cel mai clar verdict se va putea da abia în septembrie. "De regulă, în iunie şi iulie vânzările scad drastic, după care vin comenzi multe în august, când se întorc a