Aproape jumătate dintre transportatorii de marfă din România sunt "omul şi maşina", tarifele percepute fiind similare celor practicate de taximetrişti, a declarat vineri Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadrul seminarului EU-COFILE, organizat de Banca Naţională a României (BNR), Alpha Bank România şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB).
"Dintre cei 26.600 de transportatori înregistraţi, circa 12.500 sunt omul şi maşina, 11.000 sunt companii care au între 2 şi 10 vehicule, 3.000 de companii au între 10 şi 100 şi între 60 şi 70 de companii au peste 100 de maşini. Competiţia este destul de puternică dar într-o piaţă destul de fragmentată. Majoritatea sunt foşti şoferi de curse internaţionale care lucrează cu un tarif de 2,9 lei pe kilometru, practic tariful practicat de taximetrişti, deşi pragul minim de rentabilitate ar fi de 3,9 lei pe kilometru", a precizat Dinescu.
Potrivit datelor UNTRR piaţa transporturilor de marfă din România era, la nivelul anului trecut, de circa 4,9 miliarde de euro în timp ce piaţa de transport de pasageri se ridica la peste 930 de milioane de euro.
Aproape jumătate dintre transportatorii de marfă din România sunt "omul şi maşina", tarifele percepute fiind similare celor practicate de taximetrişti, a declarat vineri Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), în cadrul seminarului EU-COFILE, organizat de Banca Naţională a României (BNR), Alpha Bank România şi Asociaţia Română a Băncilor (ARB).
"Dintre cei 26.600 de transportatori înregistraţi, circa 12.500 sunt omul şi maşina, 11.000 sunt companii care au între 2 şi 10 vehicule, 3.000 de companii au între 10 şi 100 şi între 60 şi 70 de companii au peste 100 de maşini. Competiţia este destul de puternică dar într-o piaţă destul de fragmentată.