Organizarea Europeanului din 2012 a adus o infuzie de 20 de miliarde de euro în infrastructura „leşilor“, care s-au ales cu autostrăzi noi, linii de cale ferată modernizate şi stadioane de patru stele. Pentru mulţi a însemnat o mare surpriză desemnarea Poloniei şi Ucrainei ca ţări - gazdă ale lui Euro 2012. Provocarea Estului a fost luată în serios mai mult de „leşi“. Ucraina a rămas mult în urmă cu lucrările de modernizare, în vreme ce Polonia are deja şase oraşe pregătite să găzduiască Euro, chiar dacă doar patru dintre ele au fost desemnate: Varşovia, Poznan, Wroclaw şi Gdansk.
„Am încredere totală în ceea ce mi-au prezentat polonezii. Lucrările merg conform planului, însă în Ucraina situaţia e mai complexă. Decizia în privinţa oraşelor de aici care vor găzdui Euro va fi luată în decembrie“, a spus recent preşedintele UEFA, Michel Platini.
Stadionul naţional, perla varşoviei
Dacă la un moment dat se punea chiar problema ca Scoţia să ia locul celor două ţări, din cauza întârzierii lucrărilor, avântul polonezilor a retezat orice speranţă a britanicilor.
Mai precis, guvernul din Varşovia a pus la bătaie 20 de miliarde de euro. Din aceşti bani, aproape 12 miliarde au fost alocate construirii de autostrăzi noi între oraşele care vor găzdui meciuri ale Campionatului European!
Polonezii preconizează că invazia de turişti din vara lui 2012 va însemna acoperirea acestor cheltuieli uriaşe! Patru arene au fost construite din temelii pentru acest European.
„Perla coroanei“ va fi Stadionul Naţional din Varşovia, care a costat 300 de milioane de euro, va avea o capacitate de 55.000 de locuri şi va găzdui măcar o semifinală.
Poznan, Wroclaw şi Gdansk se vor alege, de asemenea, cu trei arene noi, ultramoderne, care vor avea în jur de 45.000 de locuri şi vor costa fiecare circa 1