Conducerea SJU Ploieşti spune că spitalul a cumpărat în acest an medicamente şi materiale sanitare de 10 milioane de lei, are de recuperat de la CJAS Prahova restanţe de 3,5 milioane lei şi a oferit servicii medicale de 12 milioane de lei peste valoarea de contract, dar unitatea are "arierate zero".
Potrivit unui comunicat de presă transmis, luni dimineaţă, de managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Ploieşti, Adrian Strâmbeanu, unitatea medicală are de recuperat de la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Prahova 3,5 milioane lei, reprezentând restanţe pentru servicii medicale prestate în cursul acestui an, până în luna noiembrie.
"Până în prezent, CJAS are să ne plătească o sumă restantă de aproximativ 35 de miliarde de lei vechi pentru servicii medicale efectuate, validate şi recunoscute, plus plata serviciilor medicale efectuate în luna noiembrie, conform contractului", afirmă managerul SJU Ploieşti.
El susţine, de asemenea, că de la începutul anului şi până în prezent în spital au fost trataţi şi spitalizaţi peste valoarea de contract încheiată cu CJAS Prahova aproximativ 8.000 de bolnavi, pentru care unitatea medicală a cheltuit în total aproximativ 12 milioane de lei.
"Într-un spital cu urgenţe permanente, aşa cum este Spitalul Judeţean, orice sumă restantă conduce, în mod logic, la minusuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor oferite, pe ansamblul lor. (…) Cu toate acestea, spitalul avea la data de 31 octombrie 2013 arierate zero", mai spune Strâmbeanu.
În condiţiile în care atât pacienţi şi rude ale acestora, cât şi medicii din spital afirmă că unitatea sanitară se confruntă cu lipsa de medicamente şi materiale sanitare, bolnavii fiind nevoiţi să cumpere tratamentele prescrise pe perioada internării, dar şi seringi, branule ori perfuzoare, managerul SJU Ploieşti susţine că anul acesta în spital au fost