Divizia M Performance Automobiles a actualizat la Frankfurt pe a treia generaţie a SAV-ului X5 o nouă versiune pe motorină M50d. Deşi cifra 50 ar sugeră cum că sub capotă s-ar afla un litraj de speriat şi cilindri în exces dispuşi în V, surpriza este că dieselul suprem are doar şase cilindri în linie, tipic BMW, şi numai 2.993 cmc. Diferenţa de 123 de cai este făcută de electronică şi de cele trei turbine înseriate, contrapartida trocului fiind doar 0,5 litri de motorină arşi adiţional.
Nu mai puţin de 381 CP la 4.400 rpm şi un cuplu motor maxim de 740 Nm livrat de la 2.000 rpm şi constant până la 3.000 rpm sunt puşi în slujba acestui rival pe măsura V8-ului de 4.2 litri ai Porsche-ului Cayenne S Diesel.
Un tren de rulare sportiv, diferenţial autoblocant, un sistem de bare stabilizatoare active, dar şi un kit estetic specific completează atuurile sale. Standard, BMW oferă sistemul Driving Experience Control cunoscut şi de la alte modele, care dispune de patru moduri: Comfort, Sport, Sport+ şi EcoPro ce reglează răspunsul motorului, cutiei automate şi al direcţiei. La X5 M50d este oferită standard suspensia adaptivă M, disponibilă opţional ca parte a pachetului M Sport şi la alte versiuni. Modurile Sport şi Sport+ au o setare mai fermă.
Prin supraalimentarea cu ajutorul a trei turbine cu geometrie variabilă pentru propulsorul diesel de 3 litri s-a îmbunătăţit răspunsul pe plaja inferioară de turaţii, imediat după relanti prima turbină de mici dimensiuni intrând în funcţiune. Cea mai mare turbină este cea intermediară care îşi face simţită prezenţa între 1.500 rpm şi 2.800 rpm, dar puterea maximă de 381 CP este obţinută abia la intrarea celei de-a treia supraalimentări la plaja de turaţii 2.800 rpm- 5.500 rpm.
Acceleraţia 0-100 km/h se face în 5,3 secunde, sprintul 0-200 km/h în 22 secunde, în timp ce viteza maximă a fost cenzurată la o valoare tipi