În urma chestionării publicului, Prefectura a ajuns la concluzia că
deconcentratele prezintă deficienţe şi a dat sarcini de rezolvare a lor. Inspectoratul de Muncă a respins „pretenţiile” Prefecturii, legate în principal de reducerea cozilor şi a timpilor de aşteptare: posturile sunt blocate, aşa că nu se mai fac angajări, iar inspectorii sunt oricum supraîncărcaţi
Campania de consultare a populaţiei privind lucrul cu publicul la instituţiile deconcentrate, desfăşurată în perioada mai-iunie 2010, a intrigat factorii implicaţi. După finalizarea chestionării în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Braşov, printr-un sondaj realizat prin aplicarea a 37 de chestionare, Prefectura Braşov a centralizat răspunsurile pe mai multe „categorii de nemulţumiri”. Apoi, a trimis rezultatele către conducerea ITM, solicitând un plan de măsuri. Inspectorii şefi au analizat plângerile şi solicitările respondenţilor şi au ajuns la concluzia că unele erau „depăşite”, altele nejustificate, iar cele mai grave - imposibile, din cauza recesiunii economice care a lovit şi administraţia publică.
„Noi am primit un raport asupra concluziilor făcute după rezolvarea acestor chestionare, iar ceea ce rezultă din chestionarele respective într-o oarecare măsură nu se justifică, dar pe de altă parte sunt lucruri de care avem cunoştinţă şi pe care în timp am încercat să le remediem”, a declarat Doina Jucălea (foto), inspector şef ITM.
„Nu avem cum să remediem această problemă”
Cele mai multe reclamaţii se refereau la numărul mic de angajaţi şi la programul scurt de lucru cu publicul. Oamenii mai cereau reducerea birocraţiei şi a ping-pong-ului rezultat din aceasta, când unii „clienţi” sunt plimbaţi de la un ghişeu la altul. „Nu avem cum să remediem această problemă deoarece nu facem angajări în cursul anului 2010. Mai multe ghişee nu avem cum să fa