Renault a venit în România cu primele două maşini electrice: Fluence Z.E. şi Kangoo Express Z.E. Greu de spus cine se va încumeta să cumpere o astfel de maşină în lipsa unei infrastructuri
I-am aşteptat pe americani 50 de ani. Poate nu va dura atît pînă cînd şi în România se va crea o infrastructură pentru maşinile electrice. Renault a făcut un pas important şi a adus în România două modele complet electrice: alimentate 100% electric. Adică zero emisii, fără ţeavă de eşapament, fără cilindree, fără ulei de motor, fără apă. Adio cu motorul termic!
Primul drive-test cu un Renault Fluence electric! Porneşti motorul. Clasic, la cheie. Nu ştii cînd s-a întîmplat asta pentru că nu există nici o poluare fonică. Auzi un zumzet. Ca să vă faceţi o idee, aduce cu cel pe care-l auzi într-un troleibuz, dar la o scară mult mai mică. Din această cauză, francezii încă lucrează la un sistem de avertizare sonoră. Sînt prea silenţioase, iar acest sistem îi va avertiza fonic pe cei din jur că se apropie maşina. El va fi activ pînă la o viteză de 30 km/h. După această viteză se consideră că zgomotul produs de rulajul anvelopelor este suficient! Inginerul lui Renault, adus din Franţa, îţi arată că motorul este pornit, dovada fiind un martor luminos de culoare verde sub formă de cheie.
Pornim în drive test. De fapt, n-a fost chiar o testare a Fluence-ului electric. A fost o scurtă întîlnire derulată pe cîţiva kilometri.
Maşina avea viaţă în ea. Vorbim despre un motor electric de 70 kW/95 CP care oferă un cuplu motor de 226 Nm. Diferenţa dintre un motor termic şi unul electric: cuplul maxim intervine la un anumit număr de rotaţii, în timp ce la cel electric el intră în acţiune de la 0 turaţii. Dar parcă nu viteza era lucrul care te interesa cel mai mult. Sigur, trebuia să vezi şi ce se întîmplă în jurul tău, e obligatoriu, dar la fel de