Noua economie reprezinta o competitie mult mai dinamica pe toate pietele, in contextul globalizarii si a disparitiei granitelor intre grupurile de consumatori. Cuvinte precum inovatie, viteza de reactie mai rapida sau calitate ar trebui sa se gaseasca in limbajul tuturor companiilor si nu doar la nivel declarativ, considera Mircea Turdean, director general al producatorului de cosmetice Farmec Cluj-Napoca.
Consumatorii au devenit mult mai atenti la costuri si mai selectivi, mai ales ca produsele la care au acces sunt din ce in ce mai numeroase.
”Durata de viata a produselor scade, pe masura ce produse noi patrund pe piata din toate colturile lumii. Companiile ar trebui sa fie inovative, astfel incat sa-si surprinda consumatorii cu produse noi si care sa raspunda unor nevoi si dorinte tot mai diferite, sa-si eficientizeze costurile, dar pastrarea calitatii produselor, sa-si creasca viteza de reactie la noile conditii ale pietei pentru a putea tine pasul cu competitia si sa caute acele segmente de piata care sunt profitabile si care le pot aduce noi cumparatori”, explica Mircea Turdean (foto).
Piata de cosmetice din Romania, estimata la 700 mil. euro, se aliniaza aceluiasi scenariu, urmand ca in viitor competitia sa creasca, adauga directorul general al Farmec.
In acest context, statul roman ar trebui sa sustina in principal productia autohtona si companiile cu capital 100% romanesc. In plus, autoritatile ar trebui sa demonstreze mai multa transparenta si deschidere.
”Statul ar trebui sa fie mai conectat la realitatea economica si cu o reactie de raspuns mai rapida la cerintele jucatorilor economici. Pe de alta parte, consider ca este de datoria fiecaruia dintre noi de a contribui intr-un fel sau altul la cresterea economiei locale. Indemnul nostru este catre toti romanii de a sustine impreuna brandurile romanesti si economia locala c