Hackerii creează, în fiecare săptămână, 57.000 de noi adrese web pe care le poziţionează şi le indexează pe motoare de căutare cunoscute, în speranţa că utilizatorii neglijenţi le vor accesa din greşeală. 65% dintre site-urile false sunt poziţionate ca aparţinând băncilor.
Cei care accesează linkuri bancare fără să aibă calculatorul protejat de un antivirus îşi vor vedea computerele infectate, iar datele introduse pe aceste pagini vor cădea în mâinile unor infractori cibernetici, conform specialiştilor Panda Labs
Hackerii utilizează o medie de 375 de branduri de companie şi nume de instituţii private din toată lumea. eBay, Western Union şi Visa sunt în topul cuvintelor cheie folosite cel mai frecvent, urmate de Amazon, HSBC, Bank of America, Paypal şi Internal Revenue Service din SUA.
65% dintre site-urile false aparţin bancilor
În cea mai mare parte, site-urile false se prezintă drept bănci cu scopul de a fura datele de autentificare ale utilizatorilor. În acelasi timp, magazinele online şi site-urile de licitaţii sunt, de asemenea, populare (27%), eBay fiind printre cele mai des utilizate. Instituţiile financiare (cum ar fi fondurile de investiţii sau brokeri) şi organizaţiile guvernamentale cumulează 2,3% şi respectiv 1,9% din totalul site-urilor false. Acestea din urmă sunt, în mare măsură, reprezentate de către serviciul de venituri SUA (Internal Revenue Service) sau alte agenţii fiscale de colectare.
Platformele de plată, având Paypal şi furnizorii de internet în prim plan, sunt pe locul al cincilea şi al şaselea, în timp ce site-uri de jocuri – ca “World of Warcraft” – completează clasamentul.
Hackerii folosesc mult mai des tehnicile de Black Hat SEO
Dacă în anii precedenţi malware-ul sau phishing-ul a fost distribuit de obicei prin e-mail, în 2009 şi în special în acest an, hackerii