Dupa inregistrarea firmei, formarea unei echipe, gasirea unui sediu si lansarea produsului sau a serviciului, unii antreprenori se intreaba daca e cazul sa inceapa sa comunice profesionist, cu ajutorul unei agentii de PR. Sau daca nu cumva acest aspect ar fi trebuit trecut in capul listei. Care este momentul din care un start-up incepe sa aiba nevoie de servicii profesioniste de PR? Merita sa isi canalizeze de timpuriu resursele inspre comunicare? Ce are de spus un start-up?
Manualul spune ca o companie are nevoie de comunicare si PR inca din prima secunda de existenta. Adesea insa, functia este preluata in fazele de inceput de catre antreprenori si manageri, care se ocupa aproape instinctiv de comunicarea interna, de cea cu clientii, de relatiile cu partenerii si cu mass-media.
“Multe start-up-uri practica PR-ul inca dinainte sa se inregistreze ca si companii. Pana si faptul ca o companie s-a lansat sau se va lansa in curand trebuie comunicat cel putin presei de profil. Potentialii clienti, parteneri si furnizori trebuie instiintati si ei. Angajatii trebuie implicati si familiarizati cu politica si obiectivele noii companii”, ne-a declarat Thomas Achelis, presedintele Forum for International Communications si membru in board-ul Asociatiei Internationale de Relatii Publice (IPRA).
Ideal ar fi ca initiatorii unui business sa porneasca planul de comunicare profesionista inca din momentul zero, crede Crenguta Rosu, Managing Partner DC Communications. “In realitate acest lucru nu se intampla. Abia dupa cativa ani de functionare (2-3) companiile isi pun mai serios problema unui plan de comunicare. Uneori doar pentru ca isi doresc mai multa vizibilitate. Alteori pentru ca isi dau seama ca functia de comunicare poate sprijini demersurile de afaceri si ca devine necesar ca aceasta sa fie preluata de o persoana sau o agentie specializata pe comunicare”, sus