Ministrul finanţelor supralicitează efectele negative ale unei posibile eliminări a taxei auto. Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, prezice zile negre pentru industria Ministrul finanţelor supralicitează efectele negative ale unei posibile eliminări a taxei auto.
Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian, prezice zile negre pentru industria autohtonă de autovehicule, dacă România ar renunţa la mult discutata taxă de primă înmatriculare. El crede că marile companii din domeniul auto vor evita astfel să-şi deschidă capacităţi de producţie pe piaţa autohtonă, iar cei prezenţi deja îşi vor muta fabricile.
Varujan Vosganian a declarat, ieri, că, în cazul în care România renunţă la taxa de primă înmatriculare, compania americană Ford nu va mai investi în fabrica de la Craiova, iar Renault îşi va transfera "înspre răsărit" mare parte din producţia de la Mioveni. "Sper ca ordonanţa de modificare a taxei să fie finalizată cât mai repede, iar Camera Deputaţilor să respingă moţiunea, pe baza argumentelor prezentate de minister", a spus Vosganian.
Ciudat este faptul că declaraţiile de ieri ale oficialului român vin în contradicţie cu poziţiile exprimate de oficialii de la Dacia şi Ford. Spre exemplu, reprezentanţii fabricii de la Mioveni au catalogat, recent, drept total nesatisfăcătoare noua variantă de aplicare a taxei de primă înmatriculare.
Creşterea taxei de aproape trei ori la automobilele noi şi reducerea de până la zece ori pentru automobilele noneuro s-ar putea exprima, potrivit vicepreşedintelui Dacia, Constantin Stroe, "în porţi total deschise pentru toate automobilele care sunt vecine cu nefuncţionalitatea din piaţa europeană în România". De cealaltă parte, nici compania Ford nu pare să fie prea afectată de posibila renunţare la taxa auto. Asta datorită faptului că aproximativ 80% din producţia c