BRD, unul dintre cei mai dinamici angajatori din sistemul bancar in anii trecuti, a trecut intr-o noua faza, de specializare a personalului, in conditiile in care evolutia pietei de creditare nu mai justifica acum extinderea retelei de distributie si a personalului.
"Pentru noi, criza a intervenit intr-o etapa de consolidare, o faza normala dupa cresterea extensiva din anii anteriori", spune Adela Jansen, directorul executiv de resurse umane al BRD-SocGen.
Banca a angajat totusi in 2008 circa 1.800 de persoane, in timp ce reteaua teritoriala a trecut pragul de 900 de unitati. Astfel, francezii au a doua retea bancara ca marime dupa cea a CEC Bank, care opereaza aproape 1.400 de unitati.
"Demararea planului mondial de stabilizare a cheltuielilor la nivelul grupului Société Générale, pe care BRD l-a adaptat contextului local, a constituit pentru noi un moment de reflectie in vederea redefinirii prioritatilor. Prima tinta pe care ne-am fixat-o a fost regandirea bugetara si optimizarea proceselor".
Trecerea la o faza calitativa se reflecta si prin mutarea accentului catre specializarea personalului, dupa ce in anii precedenti bugetul de formare era orientat in special pe trainingul initial al nou-angajatilor.
"Planul de formare a fost schimbat - de la instruirea privind functiunile de baza pentru noii angajati la specializare. Este o formula adaptata fazei prin care trecem", precizeaza Jansen.
Astfel, acum accentul cade pe gestiunea carierei, gandita la nivelul intregului grup. In paralel, remuneratia a fost mai strans corelata cu nivelul de performanta al bancii. "Inca facem angajari, dar orice miscare este analizata in mod responsabil. Angajam mai ales pe functiuni specializate, in general audit sau IT", mai spune Jansen.
Un alt pas a fost lansarea procesului de "mutualizare" a serviciilor de HR, care presupune asigurarea de catr