Mentinerea unei afaceri pe piata nu este un lucru usor. Antreprenorii mici rezista mai putin de trei ani. Ei au prea multe idei, nu au o strategie bine definita si dispun de finantari reduse.
O astfel de combinatie poate distruge si cele mai nobile visuri, scrie Forbes.
De pe margine, este usor de inteles cum dau gres firmele mici, avand in vedere ca acestea sunt conduse adesea de oameni fara experienta sau cunostinte de afaceri. Micile afaceri sunt alimentate de pasiune in loc de capital. In cele mai multe cazuri, ele par destinate esecului de la inceput.
Pe de alta parte, prabusirea unei companii mari, conduse de directori bine pregatiti, este socanta pentru public.
In 2009, Circuit City, al doilea mare retailer american de electronice, intra in faliment, soarta impartasita doi ani mai tarziu de gigantul lant de librarii din SUA, Borders. Ambele companii au avut in spate zeci de decenii de activitate.
Ce a mers rau?
Inovatia pierduta
De prea multe ori, companiile devin atat de bune la atenuarea riscurilor incat pierd din vedere un aspect important al succesului: inovatia. Preocuparea lor devine raportarea rezultatelor trimestriale, incercand cu disperare sa se ridice la nivelul asteptarilor. In cele din urma, este nevoie de idei noi, insa talentul s-a pierdut cu multi ani in urma.
"Ce" sau "cine"
Companiile mari risca sa se concentreze exclusiv asupra produselor lor actuale si a distribuitorilor ("ce") si nu observa schimbarile constante si importante specifice bazei lor de clienti ("cine").
Conceptul "business to business" este depasit. Adevarata inovatie incepe cu consumatorul final. Companiile care inteleg si anticipeaza cel mai bine schimbarile in nevoile consumatorului castiga.
Cultura fricii
Realitatile din jurul nostru