Dorinel Umbrărescu şi Nelu Iordache au încasat anul trecut circa 400 de milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), adică aproape un sfert din banii pe care i-a cheltuit anul trecut instituţia pentru şosele, inclusiv pentru autostrăzi.
Dorinel Umbrărescu, care controlează constructorii Spedition UMB şi Tehnostrade, a încasat anul trecut cei mai mulţi bani de la CNADNR, peste 290 de milioane de euro. Sumele au mers către cei 14 km din autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti care îi revin lui Umbrărescu,către cei 9,5 kilometri din autostrada Timisoara-Lugoj construiti de Spedition UMB", către reabilitări de drumuri sau deszăpeziri.
Şi Nelu Iordache, omul de afaceri care controlează constructorul Romstrade, a încasat anul trecut aproape 110 milioane de euro de la CNADNR, fiind a doua cea mai bine plătită companie românească pentru 22,2 kilometri din autostrada Nădlac-Arad, lucrări de reabilitări, modernizări şi întreţineri multianuale ale şoselelor.
Practic, CNADNR a plătit anul trecut 400 de milioane de euro pentru lucrările celor două companii, care au inclus modernizări, reabilitări, întreţineri multianuale, deszăpeziri şi 46 kilometri de autostradă.
Ziarul Financiar publică lista celor mai mari 30 de plăţi pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) le-a realizat anul trecut.
Compania de autostrăzi a făcut în 2011 plăţi totale de circa 7,2 miliarde de lei (1,7 miliarde de euro), astfel că primele 30 de plăţi reprezintă circa 85% din banii pe care CNADNR i-a plătit în aceeaşi perioadă pentru lucrări de construcţii, reabilitări, consultanţă sau întreţineri multianuale.
Cifrele poate nu spun foarte multe, însă arată care sunt firmele care au tăiat cele mai mari facturi către CNADNR, dar şi realitatea privind cheltuirea banilor publici, în co