Piaţa radio americană stă sub semnul unui paradox: în timp ce audienţele posturilor cresc, volumele de publicitate scad simţitor. Astfel, conform Biroului de Publicitate Radio, publicitatea Piaţa radio americană stă sub semnul unui paradox: în timp ce audienţele posturilor cresc, volumele de publicitate scad simţitor.
Astfel, conform Biroului de Publicitate Radio, publicitatea pe această piaţă a scăzut în luna octombrie cu 10% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Este a 18-a lună de declin. În schimb, numărul total al ascultătorilor a crescut cu mai mult de trei milioane, faţă de anul trecut.
Mai multe radiouri au pierdut foarte mult în ultimele trei luni ale acestui an. CBS Radio a raportat o scădere a încasărilor din publicitate de 12%, faţă de anul trecut, veniturile companiei Citadel Broadcasting au căzut cu peste 10%, iar CC Media Holdings, trustul care deţine reţeaua Clear Channel, a pierdut 7% din încasările din publicitate.
Volumul total de reclame cumpărate de advertiseri a scăzut în cel de-al doilea trimestru al lui 2008 cu opt procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Mai au o şansă
Problemele industriei de radio nu sunt noi. „În 1990, companiile au început să se consolideze, apoi au mărit timpul calupului publicitar.
Însă a început lupta pentru o cotă de piaţă mai mare, în loc să fie productivi şi să se gândească la noi modalităţi de a genera venit”, precizează Marci L. Ryvicker, analist la Wachovia Capital Markets.
Analiştii media oferă însă şi speranţă marilor companii de radio. În primul rând, orientarea canalelor către pieţe mai mici, locale. Apoi, odată cu dezvoltarea tehnologiei HD Radio, posturile vor putea să transmită pe maximum opt frecvenţe.