UniCredit Processes and Administration (UPA), divizia de servicii administrative a grupului italian UniCredit, a investit cateva milioane de euro in trei ani pentru selectarea si pregatirea celor aproape 1.000 de oameni care lucreaza pentru subsidiara din Romania, afirma Giandomenico Miceli, CEO al UPA.
"Investim foarte mult in oameni si in trainingul lor pentru ca avem nevoie de competente ridicate, capitalul uman fiind activul nostru cel mai important. UPA Romania va deveni un centru de competenta pentru procesarea de plati pentru mai multe banci ale grupului UniCredit", a declarat Miceli.
Sucursala din Romania a diviziei de servicii de back office a UniCredit a devenit operationala in 2005, in 2006 ajunsese la aproape 500 de oameni, iar in prezent numara 980 de angajati.
"Am depasit cu mult obiectivele strategiei pe trei ani stabilita la sfarsitul lui 2004 cand am venit in Romania. In ultimul an ne-am dublat personalul, ajungand la 980 de oameni in prezent si crestem in continuare. Media de varsta este de 26 de ani, majoritatea celor angajati de noi fiind proaspeti absolventi de studii superioare. Planul pe urmatorii trei ani prevede cresterea semnificativa a activitatilor transferate in Est si in particular in Romania, in conditiile in care integrarea bancii Capitalia va mari volumul de operatiuni si in Italia, si in Romania."
Pe langa Bucuresti, UPA a deschis o a doua unitate in Romania, la Iasi, unde lucreaza in prezent cu 200 de angajati.
"Am analizat piata si Iasiul a aparut ca solutia cea mai buna, cu oameni talentati si fara o presiune pe oferta de forta de munca atat de mare ca in Bucuresti, care este foarte aglomerat. Deja avem 200 de oameni operativi acolo."
Miceli admite ca alegerea Iasiului a avut in vedere si diferenta de salarii fata de Bucuresti, insa sustine ca aceasta este "limitata" si ca a contat in primul ra