BRD nu a avut beneficii în urma protocolului semnat cu Ministerul Turismului şi a renunţat la promovarea siglei în urma “curentelor impuse de către opinia publică”, este varianta susţinută de reprezentanţii băncii, ieri, în faţa comisiei „Udrea”. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Patrick Gelin, preşedinte director general al BRD, a susţinut că banca nu a beneficiat în niciun fel, în mod direct sau indirect, din participarea sa în campania „Romania - Land of Choice”.
“Este destul de clar că pentru BRD a-şi face publicitate prin intermediul unor televiziuni străine nu-i oferă niciun fel de beneficiu. Clienţii BRD se regăsesc în ţară şi niciodată BRD nu şi-a făcut publicitate în ziare străine sau la posturi de televiziuni străine”, a spus Patrick Gelin. Totuşi, reprezentanţii BRD au admis că ştiau că spoturile vor fi difuzate prin televiziuni paneuropene, care sunt recepţionate şi în România.
Gelin a precizat însă că banca şi-a retras sigla din clipurile de promovare a României în urma “curentelor impuse de către opinia publică” în jurul acestui subiect. El a adăugat că, în urma sponsorizării realizate către Ministerul Turismului, BRD avea dreptul la apariţia siglei băncii, potrivit legii.
Acoperirea secretului bancar
Cât priveşte legătura dintre reeşalonarea unui credit pe care Elena Udrea îl are la BRD, Patrick Gelin le-a spus parlamentarilor doar că acest aspect este acoperit de secretul bancar. “Nu pot să vă spun nimic despre relaţia comercială dintre BRD şi un client al său, întrucât sunt ţinute sub secretul bancar, conform legii bancare. (...) O înţelegere de reeşalonare a unui credit nu este ceva anormal. BRD face mii de astfel de convenţii în fiecare an”, a spus el.
SESIZARE
PSD cere părerea juriştilor
Deputaţii PSD din comisia „Udrea” au trimis la Biroul Permanent