Comisia Europeana a acceptat principiile ultimei formule de calcul a taxei auto propusa de Guvern, in care emisiile CO2 sunt luate in considerare la taxarea masinilor Euro 4 si Euro 3, iar pentru autovehicule noi, cu o durata lunga de folosire, sunt calculati coeficienti mai mari decat pentru masinile vechi, criteriul principal de calcul fiind insa emisiile poluante, iar taxele fiind reduse comparativ cu propunerea avansata in luna ianuarie.
"Este pastrat principiul conform caruia pentru o masina noua care polueaza mai mult in timp trebuie achitata o taxa mai mare, aceasta contand insa mai putin deoarece criteriul principal de calcul sunt emisiile poluante, iar valorile sunt in scadere comparativ cu cifrele avansate in luna ianuarie. Raspunsul Comisiei Europene la noua taxa auto este favorabil in cea mai mare parte, iar in prezent se lucreaza la adaptari de ultim moment ale procentelor de crestere a taxei de la o treapta la alta", au declarat, joi, pentru Mediafax, surse ministeriale.
Emisiile de dioxid de carbon vor fi luate in calcul si pentru masinile Euro 3 care au inclus acest indicator in cartea tehnica. Proprietarii masinilor Euro 3 pentru care emisia de CO 2 nu este inclusa in cartea tehnica vor putea opta intre a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Roman, ceea ce va implica insa cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea in functie de celelalte emisii de poluanti.
"Variantele sunt fie evaluarea la RAR, dar asta costa suplimentar, fie impozitare pe catalizator", au afirmat sursele citate.
Noua varianta privind taxa auto va fi prezentata, probabil, pentru o prima lectura, in sedinta de saptamana viitoare a Guvernului, care va avea loc luni 31 martie, a afirmat joi ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian.
Comisarul european pentru Multilingvism, Leonard Orban, a dec