Orice retailer care nu foloseste canale de comunicare online pentru a-si promova vanzarile offline la fel de bine ca pe cele online pierde o oportunitatea sesizabila, scrie eMarketer.
“In momentul de fata, consumatorii din mediul online nu se gandesc la altceva decat la a face cumparaturi din magazinele retailerilor, de pe siteurile Web si din cataloage”, a declarat Jeffrey Grau, Senior Analyst la eMarketer.
Vanzarile din magazine influentate de cercetarile din mediul online au totalizat 471 de miliarde de dolari (318 miliarde euro) anul trecut, conform estimarilor facute de cei de la eMarketer. De cealalta parte, vanzarile din retailul e-commerce au fost de doar 136 de miliarde de dolari (92 miliarde euro) in 2007.
Din alt punct de vedere, pentru fiecare dolar castigat din vanzarile online, vanzarile din mediul traditional cresc si ele cu 3 dolari si 45 de centi, fiind influentate de Internet.
“Consumatorii online devin cumparatori fideli”, a afirmat Grau. “Acestia se folosesc de multitudinea de informatii gasite in resursele online pentru a descoperi si evalua produse, pentru a le compara cu altele si pentru a gasi, in final, ceea ce doresc sa cumpere cu adevarat”, a mai spus analistul.
Majoritatea cercetarilor arata faptul ca un procent semnificativ al vanzarilor din magazine este impulsionat de cercetarile facute pe Internet despre anumite produse care se gasesc si in spatiul virtual.
Pentru a veni in completarea acestor informatii, eHoliday Mood Study a condus un studiu pe parcursul sarbatorilor de iarna de anul trecut, referitor la sezonul cumparaturilor.
Cercetarea a demonstrat ca 63% din cumparatorii de pe Internet din Statele Unite si-au facut cumparaturile pentru vacanta din doua sau chiar trei canale de retail.
Astfel, mediile preferate de cumparatorii din SUA sunt atat magazinele online si de retail -