John Fleming, CEO si presedinte al Ford of Europe, spune ca prin extinderea in tarile est-europene companiile auto doresc sa-si majoreze vanzarile, nu sa compenseze scaderea de pe pietele occidentale.
"In perioada urmatoare toate pietele vor fi importante. Nu avem nicio intentie sa renuntam la o piata, doar pentru ca ne indreptam catre una noua. Anul trecut ne-am majorat vanzarile retail la un nivel record, ne-am majorat cota de piata in Europa de Vest si am realizat un profit de 997 mil. euro. Valoare cu care inca nu sunt multumit. Pe piata preturile la petrol, materiale si la dezvoltarea de noi tehnologii cresc incontinuu. Ford of Europe are misiunea de a concepe automobile cat mai atractive pentru clienti, precum noile Galaxy, S-Max, Mondeo. Dar dorim sa crestem in Rusia, Turcia, Romania, in toate tarile din Europa de Est. Toti constructorii auto sunt extrem de ambitiosi, iar asta s-a putut vedea in cadrul Salonului de la Geneva", a declarat John Fleming.
Declaratia presedintelui Ford a fost sustinuta si de Stephen Odell, vicepresedinte al Ford of Europe responsabil de marketing. Majoritatea constructorilor europeni au dorit sa-si majoreze vanzarile prin crearea de facilitati de productie in tarile est-europene, sau in Orientul Mijlociu.
Renault a achizitionat Dacia pentru a produce modelul low-cost Logan, Peugeot asambleaza in Iran modelul 206 sedan, VW a achizitionat in prima parte a anilor '90 Skoda, in timp ce Rusia este considerata de majoritatea companiilor o adevarata "mina de aur".
"Nu poate fi vorba de o miscare a marilor producatori europeni de automobile din Vest catre tarile din Est. In momentul in care renunti la o piata pe care se comercializeaza anual 17 milioane de automobile, este momentul in care ar trebui sa iti regandesti strategia", a subliniat Odell.
In prezent Ford of Europe are o situatie financ