Parintele Calistrat Motto:
„S-a înfatisat pe Sine viu dupa patimirea Sa prin multe semne doveditoare, aratându-li-Se timp de patruzeci de zile si vorbind cele despre Împaratia lui Dumnezeu”(FA. 1,3)
„Ci veti lua putere, venind Duhul Sfânt peste voi, si Îmi veti fi Mie martori în Ierusalim si în toata Iudeea si în Samaria si pâna la marginea pamântului.”(FA. 1,8)
„Ridicându-si mâinile, i-a binecuvântat. si pe când îi binecuvânta, S-a despartit de ei si S-a înaltat la Cer.”(Lc. 24,50-51)
„Puterea Lui Dumnezeu a lucrat-o în Hristos, sculându-L din morti si asezându-L de-a dreapta Sa, în Ceruri”(Ef. 1.20)
„De acum veti vedea pe Fiul Omului sezând de-a dreapta Puterii”(Mt. 26,64)
În „Epistola sa catre Efeseni”, Sfântul Apostol Pavel ne învata ca atât Învierea cât si Înaltarea cu Trupul la Cer a Mântuitorului nostru Iisus Hristos au fost raspunsul lui Dumnezeu-Tatal la jertfa Fiului adusa din iubire pentru neamul omenesc: „Dumnezeu a lucrat-o în Hristos, sculându-L din morti si asezându-L de-a dreapta Sa, în ceruri”(Ef. 1.20). Cele doua evenimente unice în istoria lumii, petrecute la un interval de timp de patruzeci de zile distanta unul fata de celalalt, au fost rezultatul lucrarii Sfintei Treimi Însesi, toate Persoanele Sfintei Treimi fiind implicate în savârsirea lor.
Dupa Învierea lui Iisus Hristos din morti, trupul Sau omenesc acum deplin pnevmatizat sau înduhovnicit, adica îndumnezeit, a dobândit puteri suprafiresti (din unirea ipostatica a celor doua firi, divina si umana, în Persoana Mântuitorului realizându-se comunicarea însusirilor proprii fiecareia) spre a împlini cu totul voia Tatalui Ceresc, astfel preamarindu-Se tocmai prin desavârsita ascultare fata de Tatal: „Eu si Tatal Meu una suntem”(In. 10,30) „pentru ca nu caut voia Mea, ci voia Celui care M-a trimis”(In. 5.30). Lucrul acesta sta la temelia însasi a izb