Prima Toyota din gama clasică ce primeşte tehnologia Prius este Auris. Se laudă cu 89 g CO2/ km şi 3,8 l/100 km! Auris HSD este proiectată pentru Europa şi fabricată în Marea Britanie de TMUK la uzina de la Burnaston.
Ca şi la Prius, sub capota lui Auris regăsim motorul benzină 1,8l VVT- i HSD combinat cu un propulsor electric de 60 KW care împreună oferă 136 CP. Nici la cuplu nu stă rău, motorul electric furnizând 207 Nm, benzina fiind la 142 Nm.
Citiţi şi:
Motoarele politicii româneşti: Mercedes, Range Rover şi Dacia Duster
Maşina cu motor mic începe să placă şi românilor
Indiscutabil, noua Auris nu are pretenţii sport de nici un fel. Şi în practică noul full hybrid este un automobil lent care poate reacţiona ceva mai agil dacă este forţat. Ca să dea satisfacţie unui spirit mai agresiv de condus, s-au preluat cele patru moduri de la Prius: Default, Power, ECO şi EV. În acest din urmă caz, Auris HSD are autonomie electrică absolut similară cu Prius. În funcţie de configuraţia sau degradul de încărcare al bateriei Ni-Me, se poate rula electric până la doi km la viteze sub 50 km/h.
Îşi respectă statutul eco
Testul pe care l-am făcut la Barcelona ne-a ajutat să înţelegem diferenţa dintre teorie şi practică. Evident, consumul indicat de producător nu poate fi atins prea uşor. Am remarcat că la un condus ceva mai agresiv, ţinând maşina mai mult în zona „Power", consumul se duce peste 6,5 l/100 km. Chiar şi aşa, are reprize modeste, gâfâie la deal şi, dacă te uiţi pe consumul instantaneu, poţi să uiţi că te pretinzi „verde".
Maşina este mai grea cu 105 kg faţă de Auris pe benzină, din care 55 kg sunt pe puntea faţă. Chiar dacă suspensia maşinii a fost revizuită pentru a face faţă greutăţii suplimentare, dinamica are de suferit, mai ales în curbe strânse atacate de viteze mai mari.
Auris HSD nu face nici un