Renovarea centrului vechi al Capitalei are un scop clar - crearea unei imagini boeme, a unui centru cultural care sa aduca cat mai multi turisti si implicit sa dezvolte economic zona. O parte din plan s-a rezolvat. Lipscaniul atrage cel mai mare trafic din Capitala, neluand in considerare centrele comerciale, dar imaginea nu duce deloc cu gandul la Bucurestiul interbelic, ci mai degraba la o terasa imensa, multicolora, cu sute de umbrelute branduite de multinationale si mese de toate formele.
Sorin Patrascu, 33 de ani, proprietarul buticului de cosmetice Manufaktura, vine aproape in fiecare seara pe strada Smardan sa-si viziteze magazinul de 25 de metri patrati, dar de fiecare data face slalom printre mesele teraselor vecine intinse pana in fata usii sale.
Daca in urma cu un an Manufaktura, care este administrat prin intermediul companiei Seven Spa Cosmetics, iti sarea in ochi datorita designului sau (mobilierul vintage din lemn si fier forjat), dar mai ales ofertelor sale de cosmetice (gel de dus, ulei de baie, spumant, sapun, unt de corp sau sampon) pe baza de bere si vin, a celor cu sare de la Marea Moarta sau cu sare termala, acum abia se mai vede de umbrelutele teraselor.
Modelul din Cehia
Prima data cand a adus produsele Manufaktura, in 2007, Patrascu s-a hotarat sa le comercializeze in supermarketuri, gandindu-se ca un stand din lemn va atrage clientii si va face diferenta fata de produsele de masa.
"Am facut greseli la inceput pentru ca eu, lucrand in vanzari foarte mult timp, am vrut sa incep de la un rulaj foarte mare. Am incercat o colaborare cu doua retele, PIC si Spar, dar
mi-am dat seama ca produsele nu se potriveau acelui loc. Am pierdut, doar daca ma gandesc ca primele stocuri au avut o valoare de 49.000 de euro", spune proprietarul magazinului.
In mai 2008 a inceput colaborarea cu farmaciile Dona,