Amenajările Bulevardului Unirii continuă să producă controverse în rândul opiniei publice bucureştene. În timp ce specialiştii în mobilitate urbană susţin că nu se păstrează principiile europene moderne, autorităţile acuză oamenii de rea intenţie.
Schimbarea la faţă a Bulevardului Unirii implică transformarea celor două trotuare de pe părţile carosabilului. O parte din actualul spaţiu pietonal va deveni parcare, timp în care cealaltă bucată va deveni strict spaţiu pietonal.
Cu toate acestea însă, Ana Drăguţescu, specialist în mobilitate urbană, este de părere că prin reabilitarea bulevardului nu se păstrează niciun principiu modern european.
„Toate oraşele europene caută să-şi conserve spaţiul verde, pe când noi turnăm beton peste el şi ne sufocăm copacii delimitându-i cu borduri şi ciment. Eu nu văd niciun principiu de mobilitate urbană real adoptat în amenajările de amploare ale administraţiilor“, a declarat Ana Drăguţescu, pentru adevarul.ro. Drăguţescu a recunoscut însă că nu va exista nicio reacţie din partea riveranilor având în vedere că Primăria amenajează parcări în spic chiar în faţa blocurilor lor.
În acelaşi timp, specialistul în mobilitate urbană acuză municipalitatea că nu caută soluţii reale, cum ar fi aceea de a facilita accesul riveranilor la parcarea de la Alba Iulia, administrată de Primăria Capitalei şi care este ocupată la jumătate din capacitate.
La polul opus, arhitectul-şef al Sectorului 3, Ştefan Dumitraşcu, contrazice acuzaţiile că platanii nou plantaţi ar fi neglijaţi. „Eu am grijă de copaci, că nu sunt retardat. Fiecare platan are trei metri pătraţi de suprafaţă permeabilă. Este reaua intenţie a unora să ne acuze de tot felul de lucruri. Nu e prima, am mai făcut şi alte parcări“, a declarat Dumitraşcu, pentru adevarul.ro. Bulevardul Unirii a intrat într-un lung şir de amenajari prin care carosabi