Printre CV-urile pe care le primeste grupul de publicitate Leo Burnett Romania, care detine sase companii pe piata locala, se numara si aplicatii din partea persoanelor care nu au niciun fel de legatura cu publicitatea si sunt greu angajabile.
"Primim CV-uri, chiar si atunci cand nu exista pozitii libere, insa 50% dintre acestea nu sunt valide pentru ca vin de la persoane care nu au nicio legatura cu industria advertisingului. In schimb, au inceput sa apara si oameni cu experienta care isi cauta job", spune Anca Catarambol, director de resurse umane al grupului Leo Burnett, care numara in 2008 peste 50 de clienti si peste 70 de branduri in portofoliu.
Pana acum, compania a recrutat cu precadere juniori, dar au fost situatii in care a fost nevoie de oameni cu experienta, care, de altfel, nu a fost usor de gasit pe parcursul anului 2008. Motivul pentru care compania prefera juniorii este faptul ca pentru acestia este mai simplu sa-i integrezi in organizatie in comparatie cu oameni din alte agentii, care vin cu propriul set de valori.
Specific agentiilor de publicitate este faptul ca produsul pe care acestea il vand sunt ideile. Din acest motiv, si rolul directorului de resurse umane este diferit fata de alte industrii.
"Rolul omului de HR in publicitate este sa asigure un climat cald, deschis si prietenos. Spre deosebire de o intreprindere, unde oamenii au personalitati similare, la noi, angajatii au personalitati foarte diferite. Climatul, cultura organizationala sunt foarte importante. Trebuie sa gasesti acele obiective si acel mediu de lucru care sa ii miste pe angajati", explica directorul de resurse umane al grupului Leo Burnett, care numara 156 de angajati.
Dintre acestia 70 lucreaza pentru agentia de publicitate Leo Burnett& Target, 45 in compania de media Starcom MediaVest, agentia de marketing interactiv iLeo numara 17 anga