Aproximativ 426,9 milioane de internauti europeni (65%), petrec 14,8 ore online pe saptamana si o treime (37%) dintre europeni acceseaza internetul utilizand mai mult de un dispozitiv, rezulta dintr-un studiu realizat de IAB Europe.
Studiul a fost realizat prin interviuri online, telefonice si fata in fata si a insumat peste 50.000 de intervievati din 28 de piete. Mediascope Europe este considerat ca fiind cea mai importanta sursa de date despre consumul de media si obiceiurile de cumparare online. Printre alte rezultate relevante se numara:
• Media traditionala isi muta activitatile in online unde 9 din 10 internauti viziteaza site-urile de stiri
• Europenii combina navigarea pe internet cu uitatul la TV pentru a completa experienta de vizionare
• Internetul a devenit esential in relationarea unui brand cu proprii consumatori, 4 din 10 dintre utilizatorii de internet sunt de acord ca modul in care un brand comunica online este important
• 96% dintre utilizatorii de internet cauta informatii online inainte de a efectua o cumparare si 87% fac cumparaturi online
Internet oriunde, oricum
426, 9 millione de europeni folosesc online-ul in fiecare saptamana, iar mai mult de o treime acceseaza internetul de la mai mult de un dispozitiv.
64% (415,7 milioane) dintre intervievati navigheaza de pe computer, 21% (139,2 milioane) acceseaza folosind telefonul mobil.
Utilizarea internetului via desktop este cel mai des intalnita in Norvegia si Elvetia (89%), de catre persoane cu varsta intre 25 si 44 de ani.
Internautii care acceseaza folosind telefoanele au varsta cuprinsa intre 16-24 de ani (30%) si majoritatea sunt din Marea Britanie, Norvegia, Suedia, unde 4 din 10 internauti acceseaza internetul prin acest terminal.
Timpul petrecut online difera in functie de echipamentul folosit: 14,8 ore online pentru