Compania producatoare de automobile Mercedes Benz a lansat duminica in China modelul sau sport GLK, iar directorul general al firmei, Dieter Zetsche a spus ca este convins ca Mercedes il va depasi pe conurentul sau german BMW pe piata in crestere rapida.
In schimb, acesta a refuzat sa faca estimari pentru valoarea vanzarilor tintita in China sau sa ofere un timp limita pana Mercedes ii va surclasa pe cei de la BMW.
De cealalta parte, producatorul de automobile BMW se afla in China cu mult inaintea companiei Mercedes, iar celalalt jucator german, Audi, livreaza comenzi speciale pe piata chineza, producand limuzine pentru guvernamant, a declarat Zetsche.
Intrebat de cresterea euro, care ingreuneaza producatorii europeni de automobile sa-si exporte produsele, Zetsche a afirmat ca “ar prefera un vant puternic decat un vant din fata, nefavorabil” si ca situatia Mercedes ramane comfortabila.
Moneda euro a castigat, saptamana trecuta, cel mai mare record din acest an, de 8% sau 1,6 dolari.
De asemenea, directorul executiv al Mercedes a mai spus ca discutiile prinvind posibila cooperare cu BMW pentru producerea urmatoarei generatii de masini s-au incheiat, pentru moment, dar ca vor continua cu siguranta.
Planuind crearea unor motoare hibride, cei doi producatori germani studiaza modalitatile de lucru la diferite componente de masini si la tehnologii noi.
Aceste discutii au fost “deschise, fructuoase, constructive si promitatoare”, a mentionat Zetsche.
Sefii companiilor producatoare de automobile, prezenti la salonul auto bianual de la Beijing, au estimat ca piata chineza va cunoaste un alt an de vanzari masive in 2008, in conditiile in care cresc vanzarile de pe a doua piata auto din lume, iar productia se extinde pentru a beneficia de costurile mai mici.
Producatorii internationali de automobile, precum Volkswagen, Gener