Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, susţine că Bistriţa nu va mai primi bani de la UE pentru centură din pricina neînţelegerilor locale. UE a finanţat cu 1,5 milioane de euro realizarea unui studiu de fezabilitate pentru o variantă sudică a centurii, însă după finalizare Consiliul Local a dat aviz altor trasee
Situaţia din Bistriţa a fost folosită drept exemplu negativ de ministrul Radu Berceanu care, la ultima videoconferinţă cu prefecţii, de ieri, a dat vina pe autorităţile locale pentru ratarea unor finanţări europene pe infrastructură. „Am să dau exemplul de la Bistriţa-Năsăud. M-am întâlnit deja de 4-5 ori cu autorităţile de acolo, au luat decizii de Consiliu Local prin care doresc ca centura ocolitoare să fie, de fapt, pe un bulevard al oraşului Bistriţa , ceea ce Uniunea Europeană nu acceptă şi, deci, nu va da niciun ban şi centura nu se va face", a susţinut ieri ministrul la videoconferinţa cu prefecţii. Berceanu a explicat că la Bistriţa nu a fost vorba de un caz izolat. „Am avut un program cu cinci centuri ocolitoare care, în anii trecuţi 2007-2008, tot aşa au fost tergiversate la nesfârşit: ba se dorea centură ocolitoare cu patru benzi, ba se dorea centură ocolitoare care nu era ocolitoare, care era prin mijlocul oraşului, ba se dorea centură ocolitoare care, de fapt, trebuia să deschidă posibilitatea realizării unor cartiere industriale ori de locuinţe. Ori, centura ocolitoare are cu totul alte scopuri", a declarat ministrul, care i-a invitat pe prefecţi să fie atenţi când vine vorba de astfel de investiţii.
Primăria arată cu degetul către consilierii opoziţiei
Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, unul dintre susţinătorii variantei de sud, crede că ministrul Berceanu spune adevărul: „Are perfectă dreptate ministrul, cu o singură menţiune : atunci când vorbeşte despre autorităţi locale cred că se referă la consilierii PDL ş