Vă mai amintiţi de scandalul şpăgii AC/DC? Presupusa şpagă cerută de funcţionarii CNADNR nu a fost dovedită niciodată. Scandalul iscat pe marginea subiectului a dus, însă, la o anchetă administrativă în urma căreia patru angajaţi au fost demişi. Trei dintre ei s-au întors la lucru după ce au câştigat procesele deschise împotriva deciziei de concediere.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a fost zguduită în iunie 2010 de un scandal de corupţie după ce un membru al echipei care transporta echipamentele trupei AC/DC a reclamat că angajaţii Agenţiei de Control şi Încasări Nădlac i-au cerut mită pentru a închide ochii la o serie de ilegalităţi, privind rovinieta. În urma scandalului a fost declanşată o anchetă penală, iar în urmă cu un an procurorii au dispus neînceperea urmăririi penale, din lipsă de probe, nereuşindu-se identificarea persoanei care a sunat să reclame mita de la Ambasada din Paris.
„Caracatiţa“ în care a intrat şpaga de la AC/DC
Drumarii care au cerut şpagă trupei AC/DC i-au „muls” şi pe şeicii din Qatar
Concediaţi pentru încălcarea obligaţiilor de serviciu
Imediat după izbucnirea scandalului, în paralel cu ancheta penală, Corpul de Control din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a deschis o anchetă administrativă. În urma controlului, în iunie 2010, ministrul Transporturilor de la vremea respecitivă, Radu Berceanu, anunţa că patru angajaţi ai Agenţiei de Control şi Încasări Nădlac: Adriana Bălan, Haliţchi Kasimir, Elisabeta Miuţescu şi Andreea Vlai au fost concediaţi pentru „nerespectarea sarcinilor de serviciu”. „S-au descoperit o serie de lucruri care nu dovedesc neapărat că s-a cerut mită, dar nu s-au respectat nişte obligaţii de serviciu”, declara Berceanu.
Reangajată şi cu bani în buzunar
Dintre cei patru funcţionari demişi în urma scandalului,