Ion Tiriac, omul de afaceri care controleaza Tiriac Holdings, cu afaceri de peste 1,4 miliarde de euro, estimeaza ca piata locala are in continuare potential sa urce la peste 300.000 de masini anual, iar extinderea retelei de dealeri va continua odata cu revenirea pietei.
"Noi suntem in punctul in care ne ajunge ce avem pe segmentul acesta (din piata auto - n.red.). Pe de alta parte, trebuie sa te gandesti ca in Romania se vor vinde intre 300 si 600.000 de masini noi in fiecare an", a subliniat Ion Tiriac.
Piata auto a ajuns la cel mai inalt nivel in 2007, cand a atins un prag de 315.000 de masini. In 2008 piata a scazut la 270.000 de unitati, iar datorita crizei economice, potrivit jucatorilor din piata, vanzarile se vor reduce la 130.000 de autoturisme.
Odata cu cresterea vanzarilor si a pietei auto, si in Romania, la fel ca in Europa de Vest, ratele de profit ale dealerilor se vor reduce, dar odata cu scaderea acestora vor creste volumele.
"Vom ajunge acolo si desigur marginile pentru dealeri scad intotdeauna, vom ajunge la marginile care sunt in Europa de Vest, dar creste volumul si atunci va trebui sa compensam treaba asta. Nu va fi usor pentru multi in momentul de fata, pentru ca aceasta criza ii loveste", a spus Tiriac.
La nivelul anului 2008 TiriacAuto, care detine in portofoliu dealeri ai unor marci precum Mercedes-Benz, Ford, Chrysler, Jeep, Dodge, Mitsubishi, Hyundai, Jaguar, Land Rover, smart si Mitsubishi Fuso, a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 600 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, in timp ce afacerile cumulate ale celor patru importatori - Romcar (Ford), M Car Trading (Mitsubishi), Hyundai Motor si Premium Auto (Land Rover si Jaguar) - s-au apropiat de pragul de 800 mil. euro.
Campaniile de reduceri de costuri nu au determinat la nivelul companiilor din cadrul Tiriac Holdings si reduceri pu