Cifra de afaceri a companiei Arctic, cel mai mare producator local de electrocasnice, s-a redus cu 14% in prima jumatate a anului, la 80,3 mil. euro, din cauza rezultatelor inregistrate pe piata locala.
Consumul de electrocasnice din Romania a coborat in primul semestru din acest an cu 40,4%, la 664 de milioane de euro, potrivit indicelui de piata realizat de GfK Temax.
Reprezentantii Arctic au aratat ca exporturile s-au apreciat insa in intervalul ianuarie - iunie cu 5%, la 49,5 milioane de euro, precum s-a intamplat si in cazul Dacia, care a livrat pe pietele externe mai mult de 130.000 de automobile, in crestere cu 60%.
Totodata, vanzarile locale ale Arctic au fost cu 28% mai mici, adica 225.000 de unitati.
„In piata de electronice si electrocasnice criza economica s-a materializat la nivelul conditiilor de finantare, creditul de consum fiind aproape blocat in aceasta perioada, cat si la nivelul comportamentului de consum al populatiei. Astfel, s-a putut observa tendinta de amanare a deciziei de cumparare pentru o perioada ulterioara si preferinta consumatorilor pentru produse mai simple la preturi mai mici", a declarat Monica Iavorschi, directorul general al Arctic.
In cazul in care procentul de reducere al vanzarilor Arctic se mentine pe intreg parcursul anului cifra de afaceri ar putea ajunge sub 200 de milioane de euro, dupa ce anul trecut a ajuns la 230 de milioane de euro. In 2008 profitul Arctic s-a redus la 9,1 milioane de euro, nivel similar cu cel din 2004.
Campaniile Rabla au redus din scadere
Urmand acelasi model ca si piata auto, Arctic a fost in aceasta primavara promotorul campaniei „Rabla" din piata electrocasnicelor, in cadrul careia promova predarea unui aparat electrocasnic vechi in schimbul unui voucher utilizabil pentru achizitia unui nou produs. Acest program a redus caderea vanzarilor pentru Arc