Proiectul „Flautul de aur“, conceput de Oltea Şerban-Pârâu, a debutat la Braşov, pe 25 aprilie, şi se va încheia la Caracal, pe 7 mai. Repertoriul ales de flautistul Ion Bogdan Ştefănescu şi pianistul Horia Mihail cuprinde compoziţii de Bach, Mozart, Dvorak, Poulenc, precum şi de Taktakishvili şi Mower. Flautistul Ion Bogdan Ştefănescu a debutat ca solist la vîrsta de 14 ani, pe scena Ateneului Român, într-un concert de Vivaldi. Din 1983, a susţinut numeroase recitaluri şi concerte atît în ţară, cît şi în străinătate şi a participat la diferite festivaluri naţionale şi internaţionale. Este membru fondator al ansamblurilor Procontemporania, Profil, Barock Orchestra. Ion Bogdan Ştefănescu a fost recompensat cu premii şi distincţii prestigioase, precum „Meritul Cultural“ în grad de cavaler, în 2011, Premiul Uniunii Compozitorilor pentru interpretare, acordat formaţiei camerale Trio Contraste (2009), Premiul revistei Muzica pentru interpretare, Premiul Uniunii Compozitorilor pentru interpretare solistică, în 2007.
Ne aflăm în plină desfăşurare a Turneului Flautul de Aur... o poveste despre un flaut şi un flautist? Este altfel decît în numeroasele alte turnee şi concerte pe care le-aţi susţinut? Complet diferit, pentru că povestea este de-a dreptul captivantă şi foarte frumoasă. Cînt pe acest flaut de un an de zile, dar abia acum află lumea despre această bijuterie, graţie turneului naţional organizat de Radio România Cultural şi Asociaţia Culturală Accendo. Totul este pus la punct pînă în cele mai fine detalii. Oltea Şerban Pârâu, cea care a imaginat această poveste, este o perfecţionistă în tot ceea ce face, iar eu, personajul principal al întîmplării, mă simt ca un interpret occidental. Nu prea se obişnuieşte un astfel de tratament în lumea muzicii clasice din România. În plus, ideea de a întreprinde acest turnir, cum a fost anunţat în mass-media, alături