Starbucks, cel mai mare lant de cafenele din lume, a raportat o reducere peste asteptari a profitului din trimestrul patru al anului fiscal, in conditiile in care vizitele clientilor s-au aflat in scadere pentru al cincilea trimestru consecutiv, scrie Bloomberg.
Actiunile Starbucks au scazut cu 2,9% pe bursa NASDAQ in urma anuntului companiei conform caruia in 2009 castigurile pe actiune s-ar putea situa la un nivel de numai 71 de centi sau maxim 90 de centi, in functie de cat de dramatica va fi scaderea vanzarilor. In iulie, compania estimase castiguri pe actiune de 90 de centi, pana la 1 dolar. Analistii estimasera 87 de centi. Vanzarile cafenelelor deschise in umra cu cel putin 13 luni au scazut cu 8%, peste asteptarile companiei, in conditiile in care consumatorii, care se confrunta cu preturi in crestere la benzina si produse alimentare, si-au redus consumul de cafea premium. Aceasta incetinire l-a determinat pe CEO-ul Starbucks Howard Schultz sa-si abandoneze tinta initiala ce viza atingerea unui numar de 40.000 de cafenele, acesta concentrandu-se in schimb pe consolidarea profitabilitatii magazinelor existente.
Profitul net pe trimestrul patru a inregistrat o scadere de 96%, pana la 5,4 milioane de dolari, sau 1 cent pe actiune, in trimestrul incheiat pe 28 septembrie, de la 158,5 milioane de dolari, sau 21 de centi, cu un an in urma, a anuntat compania. Excluzand costurile legate de inchiderea magazinelor neperformante si eliminarea de locuri de munca, Starbucks a castigat 10 centi pe actiune, mai putin cu 3 centi decat estimasera analistii.
Actiunile au pierdut 50% din valoare in acest an.
In octombrie, vanzarile cafenelelor deschise de mai mult de un an au scazut cu un procent mai mic decat in trimestrul patru, semnaland o posibila oprire a declinului, a reiterat Schultz.
In cazul in care rezultatele privind vanzarile ac