Cercetarile merg catre victorie, o bucata de dreptate s-a facut (e drept, s-a inceput cu... acarii): mecanicul de locomotiva si ajutorul sau au fost dati afara de catre CFR Marfa SA; jandarmii sint interogati. Intre timp, o gazeta din Rusia isi bate joc de noi: scutul american antiracheta nu va putea functiona in Romania pentru ca, pina in 2018, va fi furat si vindut la fier vechi! Sa te-apuci cu miinile de cap, nu alta, de rusine! O vorba populara romaneasca spune ca e bine sa masori de sapte ori si abia apoi sa tai. E clar ca vorba asta s-a nascut, cind s-o fi nascut, dintr-o realitate pe care noi nu am depasit-o nici acum, daca avem in vedere multe intimplari postdecembriste; pare un obicei national adinc inradacinat sa actionam fara a gindi, fara a chibzui inainte de actiune. Ne repezim ca orbetii sa facem ceva si apoi constatam ca nu am facut bine ce-am facut si suportam consecintele - adica bani, timp pierdut si, uneori, imagine serios sifonata. O asemenea intimplare este si cea de data foarte recenta - si, se pare, cu inca multe necunoscute: furtul de armament dintr-un tren. Dupa cum bine stiti, un tren cu 16 vagoane, dotat cu 10 jandarmi pe post de paznici, a fost devalizat de 4 cutii cu focoase pentru rachete de razboi, dintr-un stoc mai mare trimis de la Brasov unei firme private din Bulgaria. (Nu stiu pe ce cale s-a aflat numele ei - „Sage Consultants" -, fiindca autoritatile romanesti au zis ca nu e de interes public nici numele firmei brasovene care a vindut focoasele, nici numele firmei bulgare care le-a cumparat. Sa lasam...) Despre armament aflam din presa ca urma ba sa fie asamblat intr-o fabrica din tara vecina, ba modificat tot acolo si apoi revindut. In fine, e greu de aflat cu precizie... Cutiile contineau fiecare cite 16 piese, adica, in total, au fost furate 64, ni s-a spus. Apoi, informatia s-a dovedit falsa: reprezentantii firmei cumparatoare