O posibila fuziune intre companiile aeriene British Airways (Marea Britanie) si Qantas Airways (Australia) ar putea sprijini noua entitate sa obtina discounturi mai mari din partea producatorilor de aeronave Airbus si Boeing, transformand-o intr-un concurent puternic pentru Singapore Airlines si Emirates Airline.
Qantas, British Airways, precum si alte companii din domeniu intampina presiuni in vederea diminuarii costurilor, dupa ce recesiunea globala a redus dramatic traficul aerian de pasageri in septembrie si octombrie, inregistrandu-se primul declin dupa 2003, scrie Bloomberg. Cele doua linii aeriene ar putea deveni cel mai semnificativ client al aeronavei Boeing 787 si al doilea mare cumparator al aeronavei Airbus A380, modelele de referinta pentru ambii producatori.
"Intotdeauna cand creezi o entitate mai mare prin intermediul unei combinari de genul acesteia, iti majorezi puterea de cumparare", a declarat Daniel Solon, analist al companiei londoneze Avmark International. "O fuziune intre British Airways si Qantas este alimentata de concurenta venita din partea companiilor din Singapore si Emiratele Arabe Unite, plus celelalte firme precum Etihad, care se afla intre Europa si Australia".
Cele doua linii aeriene se afla in negocieri cu privire la o fuziune care ar crea o entitate cu 500 de aeronave si peste 71 de milioane de pasageri anual.
Acestea au colaborat deja pe rute intre Londra si Sydney si au obtinut permisiunea de a stabili de comun acord tarifele pentru asa-numita "ruta a cangurului". De asemenea, ambele companii fac parte din grupul de linii aeriene Oneworld.
Alan Joyce, CEO al companiei australiene Qantas, a declarat ca, in conditiile unei posibile fuziuni, linia sa aeriana ar prefera sa-si conserve brandurile existente, similar cu ceea ce s-a intamplat in cazul achizitiei din 2004 a Royal Dutch Airlines de catr