Sute de milioane de oameni se logheaza cu regularitate sa-si schimbe profilul, statusul, pozele si sa-si posteze gandurile pe site-urile de socializare gen Twitter, Facebook sau MySpace.
S-ar crede ca un trafic atat de intens ar genera profituri uriase, nu? Insa in lumea online, investitorii baga banii in astfel de site-uri, sperand sa-si recupereze investiile in viitor.
Twitter este ultima aparitie pe scena retelelor de socializare, functioneaza mai mult ca un blog si a castigat multi adepti in randul celebritatilor de sub 30 de ani, care nu se sfiesc sa posteze ce fac si unde sunt in acel moment, spre deliciul fanilor.
Site-ul a strans, pana acum, 57 de milioane de dolari de la investitori si are opt milioane de utilizatori. Recent, s-a zvonit ca Google ar fi interesata sa cumpere Twitter, pretul estimat fiind de 250 de milioane de dolari.
Cu toate acestea, Twitter nu are nici macar un dolar profit, ci doar promite ca va avea, la un moment dat, avand in vedere ascensiunea sa extrem de rapida, potrivit revistei Fortune.
"Valoarea Twitter sta in continutul sau, care creste cu sase milioane de postari (tweets) pe zi. Twitter este foarte atractiv pentru ca a construit un serviciu care atrage un volum impresionant, fiind o sursa inepuizabila de comentarii, stiri si opinii in timp real", spune Jeff Mann, de la firma de cercetare Gartner, citat de Forbes.
Un atuu al site-ul este si motorul de cautare al acestuia, care permite cautarea printre postarile in timp real, spre deosebire de motoarele de cautare clasice, unde cautarea se face pe site-uri de stiri sau bloguri.
Cel mai popular site de socializare, Facebook, are aproape 200 de milioane de utilizatori. Spre deosebire de Twitter, care este inca pe propriile picioare, Microsoft a cumparat 1,6 procente din Facebook, pentru suma de 240 de