La negocierile purtate în 2011, atunci când la şefia Transporturilor se afla Anca Boagiu, compania americană Bechtel, constructorul Autostrăzii Transilvania, a propus companiei de drumuri un alt tip de structură pentru a avea costuri mai mici.
În acel an, ministrul transporturilor de atunci spunea că americanii au fost de acord, în urma negocierilor, cu preţuri fixe la lucrările pe cele două tronsoane de autostradă aflate în lucru, Câmpia Turzii - Gilău, respectiv Suplacu de Barcău-Borş.
Boagiu preciza atunci că dacă Bechtel construia toată autostradă (415 km) costurile totale se ridicau la aproape 9,9 miliarde de euro. Astfel că Bechtel a rămas să finalizeze lucrările la tronsoanele Câmpia Turzii - Gilău şi Surplacu de Barcău-Borş. "În urma negocierii şi semnării celui de al doilea Acord de modificare, suma fixă necesară finalizării celor 113 km este de 285 mil. euro (inclusiv cheltuieli indirecte de capital şi alte cheltuieli conexe)", se arată într-o prezentare făcută publică în luna mai 2013 de fostul ministru Anca Boagiu.
În prezentarea menţionată mai sus, detalii mai multe pot fi găsite aici, Amendarea condiţiilor contractuale astfel: 1.Preschimbarea condiţiilor contractuale astfel încât să fie transformat într-un contract lump sum (preţ fix). 2.Îndepărtarea clauzei de indexare şi a celei cu privire la costurile indirecte de capital 3.Anularea acordului privind materialele de împrumut şi acelor dispoziţii care prevăd rambursarea costului de transport 4.Penalităţile de întârziere vor fi fixate la o rată zilnică de 0,05% din valoarea fiecărei Secţiuni până la un maxim de 10% din valoarea Secţiunii respective 5.Ştergerea clauzei cu privire la respingerea târzie a proiectului 6.Îndepărtarea îndreptăţirii automate la pretenţii: întârzierile şi costurile trebuie demonstrate 7.Prevederile contractuale cu privire la recepţion