Câte companii din România se promovează pe mobil? Câte campanii de publicitate reuşite s-au întâmplat în acest mediu la noi? Mult prea puţine, având în vedere potenţialul impresionant pe care îl oferă.
Să luăm în considerare doar o singură statistică: 54% dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite îşi verifică mobilele sau tabletele chiar şi atunci când se află în pat. E adevărat, sunt date care se referă la Statele Unite dar, cu siguranţă, şi la noi procentul este destul de mare, mai ales în rândul consumatorilor cu venituri mai mari. Să nu uităm că 60% dintre europenii sub 35 de ani au un smartphone, iar, după Ucraina, România are consumul cel mai mare de internet (de 18,6 ore/ săptămâna) din întreaga Europă, conform studiului MediaScope Europe şi IAB Europe, realizat în iunie 2013.
O asemenea apropiere de consumator posibilă datorită tehnologiilor mobile înseamnă oportunităţi până acum neîntâlnite şi cu potenţial uriaş pentru engagement-ul consumatorilor şi accesul brandurilor la consumatorul final. Iar, mai nou, pe lângă telefoanele de tip smart şi tablete, au început să câştige cotă de piaţă aşa numitele phablets, dispozitive cu ecran între 5-8 inci ce estompează diferenţele dintre smartphone şi tabletă. Dacă până acum existau voci care spuneau că mobilele sunt prea mici pentru browsing şi o interacţiune relevantă, în timp ce alţii vedeau tabletele ca insuficient de mobile, noul hibrid împacă pe aproape toată lumea.
Interacţiunea oferită de toate aceste dispozitive mobile este din ce în ce mai relevantă, mai bogată şi încurajează reclama contextuală. În acelaşi timp, faptul că aceste dispozitive pot indica tot timpul locaţia în care te afli înseamnă de asemenea un potenţial extraordinar, prea puţin explorat de către agenţiile de publicitate, deşi oferă un tip de relaţie care nu a fost niciodată până acum atâ