Cancelarul german Angela Merkel a deschis oficial Salonul Auto de la Frankfurt pentru marele public, în cadrul unei ceremonii care a avut loc pe data de 12 septembrie. Liderul european a avertizat Europa cu privire la ţinta prea ambiţioasă de 95 g/km emisii de CO2, setată pentru 2020 şi a încurajat industria auto germană să facă evoluţii mai mari în direcţia vehiculelor interconectate, conform ANE.
"Europa trebuie să înţeleagă că nu suntem un continent izolat ci că trebuie să câştigăm competiţia la nivel global. Trebuie să privim dincolo de orizontul nostru, să ne deschidem către comerţul liber, iar în acelaşi timp să nu impunem restricţii mai mari industriei noastre decât o fac alte continente în raport cu propria industrie," a declarat Merket.
Cancelarul german, care mai are la dispoziţie mai puţin de două săptămâni pentru a-şi convinge electoratul, înaintea alegerilor din Germania, şi-a manifestat din nou dezacordul cu privire la măsurile foarte drastice pe care celelalte puteri europene ar vrea să le ia pentru reducerea emisiilor de CO2. În iunie, cancelarul german şi-a folosit puterea deţinută în cadrul structurilor UE pentru a bloca adoptarea unui nou prag al emisiilor pentru 2020, de doar 95 g/km.
Măsura i-ar fi lovit mai ales pe producătorii nemţi, care folosesc motoare mai puternice, deci mai poluante, pe maşinile lor. Astfel BMW, Mercedes sau Volkswagen pot respira uşuraţi deocamdată. Totuşi Merkel a ţinut să le reamintească producătorilor naţionali că nu sunt suficient de competitivi pe sectorul propulsiilor alternative, a interconectării maşinilor, pe scurt a tehnologiilor care vor defini maşinile în viitor.
"Aceasta este o şansă pentru Germania pentru a câştiga teren în acele zone ale digitalizării, unde nu jucăm un rol de lider," a mai spus Merkel, referindu-se la tehnologiile viitorului, cum ar fi interconectarea maşinilor pe