Sergiu Mititelu, directorul general al Hochland Romania: Acum pretul nu mai este principala optiune a consumatorului roman, chiar daca continua sa fie un factor important. Calitatea a devenit prioritara in alegerea unui produs. Directorul general al Hochland Romania spune ca bugetul de promovare al companiei creste in fiecare an proportional cu cifra de afaceri.
"Trebuie sa tii intotdeauna pasul cu dezvoltarea pietei si cu modul in care se misca ceilalti competitori. Nu au existat pana acum produse care sa fie lansate fara studii de piata, insa eu consider ca cel putin 40% din decizia de lansare trebuie sa se bazeze pe ceea ce simti si pe contacul direct cu piata", declara Sergiu Mititelu.
Directorul general al Hochland spune ca desi piata romaneasca inregistreaza un ritm de crestere mai accelerat decat cel al statelor Europei de Vest, consumul continua sa fie destul de scazut. In timp ce consumul mediu de branzeturi in Uniunea Europeana este de aproximativ 20 de kilograme pe cap de locuitor anual, in Romania este de doar 4 kilograme anual.
Portofoliul companiei include doua branduri, Hochland si Almette, si 40 de repere pe segmentul branzeturilor.
Potrivit informatiilor companiei, brandul Hochland are o notorietate de 80% in randul consumatorilor, cota de piata a companiei pe segmentele pe care este prezenta variind intre 30%-80%.
"Atat grupul, cat si filiala din Romania sunt specializati doar in productia de branzeturi", spune Mititelu.
Grupul Hochland, cu o cifra de afaceri de aproape 800 de milioane de euro in 2005, detine zece fabrici in Germania, Polonia, Romania, Rusia, Franta si Spania.
In martie anul acesta, grupul a cumparat numarul doi de pe piata de branzeturi din Elvetia. In Romania, Hochland are doua fabrici de branzeturi, la Sighisoara si Sovata.
Compania estimeaza in acest an o cifra de afaceri de