O companie din trei din România are probleme cu lichidităţile, din cauza neîncasării facturilor sau a întârzierii plăţilor, şi declară pierderi de aproximativ 5% din facturile emise, potrivit datelor unui studiu realizat de institutul de cercetare a pieţei Ipsos pentru grupul german EOS.
"Blocajele de lichidităţi sunt resimţite mai ales de companiile din segmentul business to consumer (B2C). În România, o companie din trei (29%) a avut deja probleme de lichidităţi din cauza neîncasării facturilor sau a efectuării întârziate a plăţilor. În Rusia, companiile declară pierderi în medie 0,4% din facturile emise pentru clienţi B2C, în Marea Britanie aproximativ 1,5%", a declarat directorul general al EOS KSI România, Georg Kovacs pentru agenţia de ştiri Mediafax. În urmă cu un an, 31% din companiile din România înregistrau probleme cu lichidităţile din cauza facturilor neîncasate.
Studiul "Obiceiuri de plată în ţările europene" a fost realizat în primăvara acestui an şi s-a desfăşurat în România, Marea Britanie, Spania, Grecia, Rusia, Slovacia, Bulgaria, Polonia, Germania şi Belgia.Studiul a luat în calcul răspunsurile persoanelor cu putere de decizie în domeniul colectării creanţelor/juridic şi/sau managementul informaţiei/riscului din 2.200 de societăţi cu cel puţin 20 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de cel puţin 5 milioane de euro, care activează în domeniile comerţ, industrie şi prestări de servicii.
Potrivit studiului, în România se declară pierderi aproximativ cinci procente (4,87%) din facturile emise. În acest context, nivelul creanţelor nerecuperabile, de 5,9% în segmentul B2C şi 4,2% în segmentul business to business (B2B) se situează, cumulat, pe locul al treilea, după Grecia şi Spania. Circa 70% dintre companiile româneşti au afirmat că nu angajează specialişti în domeniul managementului creanţelor şi foarte puţine apelează la pr